
Strong Viking Run wederom succesvol verlopen
15.000 mensen streden weer als vikings
Afgelopen weekend was weer de Strong Viking Run in Wijchen. Van vrijdag tot en met zondag kon er aan de Berendonck weer keihard gewerkt worden als echt vikings. Onder de luide kreten "OORAH!" ging men door het water om een zo goed mogelijke tijd neer te zetten.
De editie van dit jaar kende maar liefst 15.000 deelnemers, zij hebben afgelopen weekend meer dan genoeg kilometers afgelegd. Sommigen zelfs meer dan 50. Ze zijn dan ook niet met de schoonste kleding thuis gekomen. Op beelden op de sociale media van de Strong Viking Run is te zien hoe deelnemers hard moeten werken om te klimmen, om vervolgens van een mooie waterglijbaan weer naar beneden te glijden. Verder waren er wederom modderhopen gemaakt waar de mensen zich doorheen moesten wanen, moest er onder netten door gekropen worden, waren er meer dan genoeg klimuitdagingen en werd het Wijchense water van de Berendonck maar al te goed gebruikt om ervoor te zorgen dat de 'watereditie' de naam eer aan deed.
In totaal waren er wel meer dan 100 obstakels, waaronder de welbekende 'Storm The Castle,' de 'Water Slide,' en de 'Ice man.' Al met al was het wederom een succesvolle editie. Het was de laatste dit jaar in Wijchen, maar deelnemers zullen ongetwijfeld alweer uitkijken naar volgend jaar.