
Foodtruck Festival niet zo druk bezocht als verwacht
EvenementVan vrijdag 19 juni tot en met zondag 21 juni was het Happen en Tappen Foodtruckfestival in de Kasteeltuin in Wijchen. Het was de eerste keer dat het festival in onze gemeente plaatsvond. Helaas was het volgens organisator Tim van Kuppeveld niet zo druk als hij had verwacht.
Ondanks dat was er diversiteit en plezier genoeg, met name voor de kinderen. “We hadden onder andere een zweefmolen, springkussens, een draaimolen, schminken, Jenga-spellen, voetbalspellen en je kon bowlen. Dat was wel erg leuk om te zien.”
Toch is het feit dat het festival minder goed bezocht werd dan de organisator had verwacht een minpuntje. Waardoor dat komt, weet Van Kuppeveld zelf ook niet zo goed. “Misschien door het weer, dat het voor de mensen te warm was om langs te komen en een hapje en drankje te doen.”
Gelukkig liet dat de sfeer niet volledig verpesten. Met maar liefst vijftien foodtrucks, die allemaal hun eigen specialiteiten aanboden, werd er alsnog een mooi driedaags festival gehouden. “We hadden een frietkraam staan, maar ook bijvoorbeeld een Mexicaanse, Indonesische, Surinaamse en Koreaanse kraam. Er was van ieder continent wel iets te vinden,” vervolgt de organisator. Bezoekers konden eveneens churros halen, genieten van live muziek, een biertje halen of een cocktail scoren bij de cocktailbar.
Om de zaterdagavond af te sluiten stond er een groot scherm waarop Nederland - Zweden werd uitgezonden. Mede door de 5-1-overwinning van Oranje genoot iedereen van de wedstrijd. Vervolgens was het op zondag alweer tijd om de boel in te pakken en het festival definitief af te sluiten.







